Reklamačný poriadok

Reklamačný poriadok

REKLAMAČNÝ   PORIADOK

 

 1.      OBJEDNÁVATEĽ

má právo podať reklamáciu v prípade, že rozsah a kvalita služieb nezodpovedajú objednanej úrovni. Toto svoje právo je objednávateľ povinný uplatniť bezodkladne priamo u organzátora zájazdu alebo u zástupcu /Cestovná agentúra RECES, s.r.o./, najneskôr však do 2 rokov od ukončenia čerpania objednaných služieb. Reklamáciu je potrebné zaslať písomne alebo doručiť osobne organizátorovi zájazdu alebo zástupcovi /Cestovná agentúra RECES, s.r.o./

 

2.      ZA PORUŠENIE

záväzkov vyplývajúcich z cestovnej zmluvy zodpovedá organizátor zájazdu. Cestovná kancelária nesie zodpovednosť len za služby, ktoré sú dojednané v cestovnej zmluve. Na služby alebo iné bonusy poskytnuté zdarma sa nevzťahuje právo na reklamáciu. Zodpovednosť cestovnej kancelárie sa riadi zákonom 170/2018 Z.z. o zájazdoch, spojených službách cestovného ruchu, niektorých podmienkach podnikania v cestovnom ruchu a o zmene a doplnení niektorých zákonov a  zákonom č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa.

 

3.      REKLAMÁCIA

musí obsahovať nasledovné údaje:

a)      údaje potrebné na identifikáciu zájazdu: číslo zmluvy, mená cestujúcich, termín pobytu, destinácia, názov ubytovania, iné

b)      dátum uzatvorenia zmluvy

c)      názov cestovnej kancelárie, s ktorou bola zmluva uzatvorená

d)      popis reklamovaných služieb

e)      kontaktné údaje klienta, bankové spojenie

f)        reklamačný protokol z miesta pobytu najlepšie potvrdený delegátom, prípadne fotografie

 

4.      REKLAMÁCIA

musí byť vybavená najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, pokiaľ sa zákazník s usporiadajúcou cestovnou kanceláriou nedohodnú inak.

 

5.      PODROBNOSTI

reklamačného konania a zodpovednosti za škodu sú uvedené v Zmluvných podmienkach každej zastupujúcej cestovnej kancelárie.

 

6.     ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPOROV

 

Vážený klient, ak sa domnievate, že sme porušili Vaše práva, alebo nie ste spokojný so spôsobom, ktorým sme vybavili Vašu reklamáciu, svoju žiadosť o nápravu nám zašlite na našu emailovú adresu: ca-reces@reces.sk

 

Ak Vám odpovieme na túto žiadosť zamietavo, alebo na ňu neodpovieme do 30 dní od jej odoslania na uvedenú emailovú adresu, prípadne nebudete spokojný s našim riešením, potom na základe novelizovaného Zákona č. 102/2014 a Zákona č. 391/2015 o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov, máte právo na alternatívny (mimosúdny) spôsob riešenia sporov.

 

Podľa zákona č.391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov,  je možné, aby sa zákazník obrátil na Slovenskú obchodnú inšpekciu a podal návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu, podľa ustanovenia §12 Zákona. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov je Slovenská obchodná inšpekcia alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárska Slovenskej republiky

 

Zoznam subjektov alternatívneho riešenia sporov k dátumu 10.4.2016 nájdete na: http://www.mhsr.sk/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov/146987s. Spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti.

 

Adresa na podávanie podaní v elektronickej podobe na Slovenskú obchodnú inšpekciu je ars@soi.sk.

 

Subjekt alternatívneho riešenia sporov môže návrh spotrebiteľa odmietnuť, napr.:

 

- ak vyčísliteľná hodnota sporu nepresahuje sumu 20 eur;

 

- ak je vzhľadom na všetky okolnosti zrejmé, že alternatívne riešenie sporu by bolo možné viesť len s vyvinutím neprimeraného úsilia, a podobne.

 

Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=SK. Sťažnosť tu môže podať spotrebiteľ žijúci v EÚ na obchodníka so sídlom v EÚ.

 

Náklady spojené s alternatívnym riešením sporu znáša každá zo strán sporu samostatne bez možnosti ich náhrady.

 

 

PLATNOSŤ REKLAMAČNÉHO PORIADKU OD 11.6.2019

Schránka
0 zájazdov v schránke